آدرس :

تهران، خیابان خیام شمالی، مقابل پارک شهر، پاساژ 777، پلاک 39، بازرگانی غدیر

قیمت شیر اطمینان فولادی

مشخصات فنی

عنوان

قیمت شیر اطمینان فولادی

توضیحات

- شیر ایمنی یا Safety valve : این دسته از شیر ها بسیار متنوع هستند. در این نمونه از شیر ها دسته (Handle) وجود ندارد و کارکرد شیر به صورت اتوماتیک است. نوعی از این شیر ها safety relief valve نام دارد که در موقع لازم جریان را قطع می کند. بدین صورت که در هنگامی که فشار درون خط از یک مقدار خاص بالاتر رود نیروی وارد بر دیسک بر نیروی فنر غلبه کرده و دیسک به بالا رانده می شود و سیال از خط خارج شده و فشار خط افت می کند. استفاده از این شیر به منظور جلوگیری از تلفات لوله ها و دستگاه های تحت فشار لازم است.




قیمت شیر فولادی

قیمت شیر فولادی را بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می کنند. آشنایی با این معیارها به شما کمک خواهد کرد تا محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب تری خریداری کنید و محصولی کاملاً بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. این موارد شامل جنس شیر، کشور سازنده، مارک، اندازه، ویژگی های اضافی، فشار و دمای قابل تحمل و ... می شود. در ادامه به بررسی تفصیلی این موارد و توضیح در مورد ارتباط آن ها با قیمت شیر فولادی خواهیم پرداخت.



شیر فولادی جنسی نیست که در روز عمر خود تعداد دفعات زیادی با آن سروکار داشته باشید. بنابراین بدیهی است که احتمالاً از قیمت شیر فولادی نباشید. با این حال، اگر قصد خرید یک شیر فولادی را دارید، در این مقاله قصد داریم تا شما را راهنمایی کرده و عواملی که در تعیین قیمت شیر فولادی تاثیرگذار هستند را به شما معرفی کنیم. اعلام قیمت دقیق این نوع شیر، بدون در نظر گرفتن این عوامل امری ممکن نخواهد بود. به عبارت دیگر، هرکدام از عواملی که در ادامه‌ی مقاله به آن ها پرداخته خواهد شد می توانند تاثیر زیادی در تفاوت قیمت شیر فولادی داشته باشند. بنابراین، آشنایی شما به این معیارها از دو جهت به شما کمک خواهد کرد: یک: خرید محصول مورد نظر با قیمت مناسب. دو: انتخاب آگاهانه و با دقت محصول.


گفته شده در واقع انواع مختلفی از شیر فولادی برای کنترل مایع استفاده می شود.بنابراین چگونه شیر فشار قوی مناسب انتخاب کنیم؟اول از همه قیمت شیر فولادی ، اندازه قطر لوله، فشار و جریان سیال، مقاومت در برابر آب، محیط نصب عواملی است که شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باید در خرید مد نظر قرار دهید.


قیمت شیر فولادی به چه عواملی بستگی دارد؟



اندازه


مهم ترین و موثرترین عامل در تعیین قیمت شیر فولادی، اندازه‌ی شیر است. هرچه شیر بزرگ‌ تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. دلیل این امر را می توان در میزان مواد اولیه به کار رفته برای ساخت محصول در نظر گرفت. با این حال، عوامل دیگری نیز در این افزایش قیمت دخیل هستند. برای مثال، شیر فولادی بزرگ تر عموماً فشار بیشتری را نیز می تواند تحمل کند. بنابراین با افزایش اندازه، عامل دیگری نیز تغییر می کند که این عامل به تنهایی نیز می تواند در قیمت تاثیرگذار باشد با این حال، در نظر داشته باشید که اعلام قیمت شیر فولادی تنها بر اساس قیمت امری کاملاً اشتباه است؛ چراکه اندازه تنها یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت است.


کیفیت ساخت


کیفیت ساخت شیر فولادی چیزی نیست که در نگاه اول و به راحتی بتوان آن را متوجه شد. عموماً افراد خبره و با تجربه مانند لوله کش ها قادر خواهند بود تا با بررسی شیر، کیفیت آن را نیز ارزیابی کنند. با این حال، کیفیت ساخت می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت شیر فولادی داشته باشد. کیفیت متاثر از مواد اولیه به کار رفته برای ساخت شیر، فرآیند تولید، کنترل و بازبینی است. بنابراین، هرچه کیفیت شیر بالا باشد، عموماً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. وجود نشان استانداردهای جهانی روی شیر و یا روی بسته بندی آن می تواند عامل مهمی در سنجش کیفیت شیر باشد و حتماً‌ این گزینه را مد نظر داشته باشید.


فشار


اندازه و فشار مقوله هایی متفاوت هستند. اندازه‌ی شیر به اندازه‌ی دریچه های ورودی و یا خروجی شیر گفته می شود و عموماً بر اساس اینچ و یا میلیمتر بیان می شوند. اما فشار، مقدار فشاری است که سیال مورد نظر (مایع و یا گاز) هنگام عبور از داخل شیر، به دیواره و جداره‌ی شیر وارد می سازد. اگر سیستم لوله کشی شما فشار بالایی داشته باشد، نیازمند استفاده از شیر فولادی قوی و پرفشار خواهید بود. اگر مقدار فشار قابل تحمل توسط شیر، کمتر از مقدار فشار موجود در داخل سیستم باشد، شیر ممکن است سریعاً‌ آسیب ببیند و یا اینکه افت فشار در داخل سیستم را شاهد باشید. هنگام خرید شیر فولادی، حتماً به مقوله‌ی فشار توجه داشته باشید. و اما فشار چه تاثیری در قیمت شیر فولادی دارد؟ این ارتباط عموماً به صورت مستقیم است. یعنی با افزایشم توانایی تحمل فشار، قیمت شیر نیز افزایش پیدا می کند.


دما


شیر فولادی یک وظیفه مهم و بسیار کلی را بر عهده دارد: کنترل حرکت سیال در داخل سیستم لوله کشی. این کنترل از طریق قطع و وصل کردن جریان و یا از طریق مسدود و یا کردن بخشی از جریان صورت می گیرد. نکته‌ی مهم در این بخش، سیال مورد نظر است. سیال ممکن است مایع و یا گاز باشد. همچنین ممکن است بسیار سرد و یا بسیار داغ باشد. به عبارت دیگر، شیر مورد نظر باید قابلیت تحمل دماهای مختلف سیال را داشته باشد و این امر به خصوص در مورد دماهای بسیار بالا صدق می کند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که شیر مورد نظر شما قادر به تحمل و فعالیت در دمای سیال موجود در سیستم است. به صورت کلی، تحمل دمای بالاتر مستلزم کیفیت ساخت بالاتر است که این امر باعث افزایش قیمت شیر فولادی خواهد شد. بنابراین، بین دمای قابل تحمل و قیمت نیز رابطه ای مستقیم وجود دارد.


کشور سازنده


این عامل نقش بسیاری زیادی در قیمت شیر فولادی دارد. کشورهای مختلف اقدام به تولید این شیر ها می کنند و محصولات آن ها علاوه بر تفاوت های کیفی، تفاوت قیمتی زیادی نیز دارند. محصولات ایرانی، چینی و ایتالیایی حضور بیشتری در بازار دارند. محصولات چینی و ایرانی عموماً از نظر کیفیت و قیمت اختلاف چندان زیادی با یکدیگر ندارند، ولی محصولات ایتالیایی کیفیت و البته قیمت بالاتری دارند. قیمت شیر فولادی های خارجی بیشتر از آنکه از کیفیت تاثیر بپذیرد، از نرخ تبدیل ارز تاثیر می پذیرد. بنابراین، اختلاف قیمت موجود بین محصولات ایرانی و خارجی لزوماً نشان دهنده‌ی اختلاف کیفیت بین آن ها نخواهد بود.


نوع و کارکرد


مدل های مختلفی از شیر فولادی تولید می شوند که هرکدام از آن ها کارایی مخصوصی دارند. تمام این متغیرها می توانند تاثیر بسیار زیادی روی قیمت شیر فولادی داشته باشند. برای مثال،‌ مدل های کشویی فولادی، شیر توپی و ... اشاره کرد. علاوه بر این، کلاس این شیرها نیز یکی دیگر از این موارد است که ممکن است در قیمت تاثیرگذار باشد. نوعِ اتصال و همچنین نوع دستگیره‌ی شیر نیز جزو عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت این نوع شیرها است. نوع دستگیره‌ی شیر می تواند در نوعِ باز و یا بسته شدن شیر کاملاً موثر باشد.

فرم ثبت نظر

  • تهران، خیابان خیام شمالی، مقابل پارک شهر، پاساژ 777، پلاک 39، بازرگانی غدیر

  • 02133113283
  • 02133911795
  • ghadir.trading@yahoo.com
  • www.ghadir-trd.com
  • ghadir-trd@
  • logo
    Copyright © 2018 www.ghadir-trd.com All rights reserved